Kreikkalaista jogurttia myslin kera

Kreikkalaista jogurttia myslin kera

Maustamaton kreikkalainen jogurtti on hyvä vaihtoehto välipalalla nautittavaksi, koska se sisältää kaksi kertaa enemmän proteiinia kuin tavallinen jogurtti. Proteiini onkin painonpudottajan ystävä, koska kehosi kuluttaa enemmän energiaa proteiineja pilkkoessaan. Energiankulutuksen lisääntymisen lisäksi proteiini on lihasten ystävä ja se auttaa lisäämään lihasmassan säilyvyyttä painoa pudottaessa.

Kreikkalainen jogurtti on proteiinipitoisuutensa lisäksi parempi vaihtoehto sokeristen jogurttien rinnalle, koska makeutetut hedelmäjogurtit ja rahkat voivat sisältää jopa 15 grammaa sokeria per 100 grammaa jogurttia. Runsas sokerin saanti voikin olla painonpudotuksessa kompastuskivi, koska runsas sokerin nauttiminen laittaa verensokeritasot heittelemään, jolla on taas oma negatiivinen vaikutuksensa rasvanpolttoon ja yleiseen olotilaan.

Lue myös: Hedelmät ja painonpudotus 

 

Kreikkalaista jogurttia myslin kera

Ateria Välipalat
Kokonaisaika 5 minuuttia
Annosta 1 annos
Kalorit 236kcal

Ainekset:

  • 150 g kreikkalaista jogurttia (Arla Lempi 6%)
  • 20 g mysliä (esim. Pauluns)
  • 1 dl mustikoita

Valmistusohje:

  • Sekoita kaikki ainekset keskenään kulhossa ja nauti! Helppo ja nopea välipala kiireiseen arkeen. 

Ravintosisältö:

Kalorit: 236kcal | Hiilihydraatit: 20g | Proteiini: 11g | Rasvaa: 11g
Kokeilitko tätä reseptiä?Mainitse @painonpudotusnetti tai tägää #painonpudotusnetti!

Tutustu kaikkiin resepteihin