You are here:-Ravinto

Terveellinen ruokavalio – mistä se koostuu?

Terveellinen ruokavalio – millainen se on ja mistä se koostuu? Mitä saat syödä ja mitä et? Lue kattava kirjoitus terveellisestä ruokavaliosta ja motivoidu syömään terveellisemmin! Terveellisessä ruokavaliossa on kyse monipuolisesta, ravinnerikkaasta ja tasapainoisesta ruokavaliokokonaisuudesta, josta saat kaikki terveytesi kannalta välttämättömät ja tärkeät ravintoaineet. Tämä tarkoittaa makroravinteita eli hiilihydraatteja, proteiineja ja rasvoja, sekä mikroravinteita, joita ovat

2018-08-15T14:58:04+00:00Categories: Ravinto, Terveys|Tags: |

Onnistu painonpudotuksessa panostamalla ruokavalioosi!

Onnistu painonpudotuksessa panostamalla ruokavalioosi! Näin pystyt saamaan loistavia ja pysyviä tuloksia aikaan! Päivittäin nautitulla ravinnolla on todella suuri merkitys painonpudotuksessa tai ylipäätään siinä, onnistutko painonpudotuksessa vai et. Sanotaankin, että 80% tuloksista syntyy ravinnon avulla ja loput 20% tulevat liikkumalla. Tämän vuoksi onkin erittäin tärkeää painonpudotukseen ryhdyttäessä käydä ensiksi käsiksi omiin ruokailutottumuksiin ja sen kautta varmistaa,

Painonpudottajan lounas – uunnissa valmistettava bataatti-kinkkumunakas

Tämä painonpudottajan lounas on helppo, nopea ja maukas ateriavaihtoehto, joka kannattaa ehdottomasti laittaa kokeilulistalle! Bataatti-kinkkumunakas on herkullinen ja kevyt, uunissa valmistettava munakasvaihtoehto joka sopii loistavasti niin aamupalana syötäväksi kuin myös pääruoaksi lounaalle tai päivälliselle. Bataatti-kinkkumunakas 3 annosta Ainekset: 200g kuorittua ja raastettua bataattia 150g viipaloitua paprikaa 50g kuutioitua kinkkua 7 kokonaista kananmunaa 100g

Proteiinit ja painonpudotus – katso parhaat proteiininlähteet!

MITÄ PROTEIINIT OVAT? Proteiinit eli valkuaisaineet ovat yksi kolmesta makroravinteesta joita ihminen tarvitsee elääkseen. Proteiinit koostuvat 20 erilaisesta aminohapoista, joista 8 ovat välttämättömiä ravinnosta saatavia, joita elimistö ei pysty itse tuottamaan. Proteiineista saadaan energiaa ja ne toimivat elimistössä rakennusaineena, jotka muun muassa muodostavat uusia kudoksia ja korjaavat lihaksiin tulleita mikrovaurioita. Yksi proteiinigramma sisältää 4 kaloria

Pudota painoa ilman nälkää – kokeile tätä ruokavaliota!

Pudota painoa oikeaoppisesti Monesti painonpudotusta ajatellessa tulee valitettavan monelle mieleen jatkuva nälässä eläminen. Tämä saa monet ajattelemaan, että painonpudottaminen ja hoikemman olemuksen saavuttaminen vaatii tiukkaa ruokavalion noudattamista, jatkuvaa vatsanmurinan kuuntelemista ja nälän näkemistä. Onneksi tällainen ajattelutapa on vähentymässä ja nykyään ollaan enemmän tietoisia terveellisen ja monipuolisen ruokavalion avulla tapahtuvasta painonpudotuksesta, jolloin painonpudotus on paljon mieluisampaa

Starttaa painonpudotus puhdistavan ruokavalion avulla – kokeile näitä reseptejä!

Puhdistava ruokavalio on hyvä startti painonpudotukselle Siirtyminen painonpudottajan ruokavalioon kannattaa tehdä parin päivän tehostetun puhdistavan ruokavalion avulla, jolloin saat tehokkaasti poistettua elimistöösi kertyneitä kuona-aineita ja nesteitä. Jos et tiedä tarkalleen, mitä puhdistavan ruokavalion tulisi sisältää, ei hätää, kerromme sinulle nyt toimivan puhdistavan ruokavalion. Noudata alla olevaa ruokavaliota 1-2 päivän ajan, jonka jälkeen sinun on huomattavasti

Tavoitteena parempi terveys? PH-ruokavaliosta apu hyvään oloon!

pH-ruokavaliosta apu moneen vaivaan Kovassa suosiossa oleva pH-ruokavalio tarkoittaa kehoa alkalisoivaa ruokavaliota, jossa kehon happamuutta poistetaan syömällä runsaasti emäksisiä ruokia. Päivittäisestä ruokavaliosta 70% koostuu emäksisestä ja 30% happamasta ruoasta. Kiireinen elämäntyyli, stressi ja runsaasti prosessoitua ruokaa sisältävä ruokavalio aiheuttavat elimistön happamoitumista. Happamoituminen aiheuttaa elimistössä erilaisia epäsuotuisia oireita ja sairauksia kuten vatsavaivoja (ummetusta, turvotusta..), ylipainoa, väsymystä,

Nokkonen – pihojen riesa vai ravintopommi? Valmista voimaannuttava nokkosjuoma!

Nokkonen Nokkonen - tuo polttava kiusankappale onkin takapihan oma superruoka Edellisessä artikkelissa kerroimme kuusen kerkästä ja nyt on vuorossa puutarhojen ikuinen kiusankappale nokkonen. Tämä kiusallinen rikkakasvi on useimmille todellinen maanvaiva, josta on vain harmia. Jokainen tietää, miten ikävältä nokkosen pisto tuntuu. Mitäs jos kääntäisitkin asian positiiviseksi? Monikaan ei tiedä, että tämän lähes jokaisesta

Kotimetsiemme terveyspommi – Pakurikääpä

Pakurikääpä - metsiemme oma terveyspommi Koimme velvollisuudeksemme aloittaa Superfood-koulun esittelemällä kotimaan ylpeyden – Pakurin. Pakurikääpä on suomalaista superfoodia suoraan omista metsistämme. Pakurikääpä on lehtipuissa esiintyvä lahottajasieni. Tätä kotimaista superfoodia voi olla jopa takapihallasi, sillä koivujen kyljissä näkyvät mustat ”möltit” ovat nimenomaan pakurikääpiä. Pakurilla on pitkä käyttöhistoria perinteisessä kiinalaisessa lääketieteessä sekä siperialaisessa kansanparannuksessa. Suomessa pakurista valmistettiin

Aamupalareseptit ilman gluteenia ja maitoa – aloita päiväsi terveellisesti!

Aamupalareseptit tukemaan hyvää oloa ja terveyttä Kirjoitimme edellisessä artikkelissa aamupalan tärkeydestä ja nyt haluamme jatkaa saman aiheen parissa aamupalareseptien muodossa. Aamupalaa on huomattavasti helpompi lähteä muokkaamaan terveellisempään suuntaan jos avuksi saa tarkemmat ohjeet. Tässä kaksi terveellistä aamupalareseptivaihtoehtoa, joiden avulla annat kehollesi oikeanlaista polttoainetta ja saat energisen olon koko loppupäiväksi. Kannattaa kokeilla! Aamupalaresepti 1 - Smoothie