Näillä muutoksilla tehostat kehosi rasvanpolttoa!

Tuntuuko sinusta, ettei paino putoa tai rasva pala, vaikka koitat tehdä oikeita valintoja arjessasi? Tässä kirjoituksessa jaamme sinulle keinoja, joiden avulla voit varmistaa, että painonpudotus etenee ja rasva palaa. Samalla myös koet muita positiivisia puolia, nimittäin olotilasi muuttuu energisemmäksi ja jaksat arkea paremmin!

Mainitsemme heti alkuun, että ensiviikon maanantaina käynnistyy rasvanpolttoon keskittyvä verkkovalmennus, johon ilmoittautuminen on nyt avoinna. Valmennuksessa annetaan eväät niin ruokavalioon, treenaamiseen, kuten myös kokonaisvaltaiseen hyvään oloon, jonka ansiosta laitat koko paketin kuntoon. Mikäli kiinnostuit asiasta, klikkaa tätä linkkiä.

Nukutko riittävästi ja onko unesi laadukasta?

Uni on hyvinvoinnin perusta ja nukkuminen on aikaa jolloin keho palautuu päivän rasituksista. Jos unen määrä tai laatu jää liian vähäiseksi, on sillä vaikutus aineenvaihduntasi toimintaan ja moniin muihin kehosi toimintoihin, kuten hormonitoimintaan, mielialaan ja vireystasoihin ja tämä vaikutus ei ole positiivinen. Usein liian vähäinen uni saa myös syömään huonommin ja tekemään huonoja valintoja ravinnon suhteen. Myös kehon kalorinpolttokyky voi kärsiä huonosti nukutun yön jälkeen. Joten älä usko heitä, jotka väittävät, että ihminen pärjää 4-6 tunnin yöunilla, se ei pidä pitkän päälle paikkansa!

Pyri tekemään tämä muutos heti ja vaikutat rasvanpolttoon!

Jos vain mahdollista, pyri nukkumaan kahdeksan tuntia yössä ja aloita rauhoittuminen jo illalla hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa, kuitenkin viimeistään noin tuntia ennen. Kannattaa välttää myös kännykän ruudun katsomista juuri ennen nukkumaan menoa, koska kännykän näytön sinertävä valo jarruttaa pimeähormonin tuotantoa aivoissasi, joka taas vaikeuttaa nukahtamista.

On myös hyvä pyrkiä poistamaan kaikki sellaiset häiriötekijät, jotka yliaktivoivat mieltäsi ennen nukkumaanmenoa. Voit kokeilla rentoutumisharjoituksia, rauhallista oleskelua, lukemista tai vaikka kehoa vetreyttävää ja rauhoittavaa venyttelytuokiota.

Kun alat panostamaan uneesi, alat nähdä hyvin nopeasti positiivisia vaikutuksia niin palautumisessa, kuin siinäkin, että aineenvaihduntasi alkaa hyrrätä paremmin ja rasva palaa tehokkaammin, koska unella on niin suuret vaikutukset hyvinvointiisi. 

Onko stressi sinulle tuttua jokaisena päivänä?

Pitkäaikainen kroonistunut stressi saa aikaan kehossa hormonaalisia reaktioita, jotka vaikuttavat syömisen säätelyyn ja esimerkiksi keskivartaloon kerääntyvään rasvaan. Kun stressi kestää pitkään, vaikuttaa se myös usein unen määrään ja laatuun ja siitä voi syntyä kierre, joka johtaa univaikeuksiin. Pitkäaikaisen stressin seurauksena keho tuottaa adrenaliinia ja kortisolia, jotka nostavat kehon verensokeri-, ja insuliinitasoja, joka taas helposti varastoituvat rasvaksi ja elimistösi varastoi tuossa tilanteessa myös ravinnon kautta saamansa sokerit rasvakudokseksi.

Tee tämä muutos!

Stressin vähentäminen on välttämätöntä, jotta saat rasvan roihuamaan tehokkaammin. Miten siis voisit lähteä vähentämään stressiä? Hyvä keino on lähteä liikkeelle hiljentymisharjoituksilla ja nollaamalla mielen hiljentymällä tähän hetkeen. Myös raskaan treenin tekemistä kovin stressaantuneena kannattaa välttää ja antaa keholle mieluummin tasapainottavaa liikuntaa, kuten joogaa, kävelyä tai jotain, mikä rauhoittaa mieltä ja jossa et joudu puristamaan jo valmiiksi hälytystilassa olevaa mieltäsi ja kehoasi.

Opettele kuuntelemaan itseäsi ja sanomaan ei, jos tunnet että sinulla on jo nyt kädet täynnä tekemistä ja velvoitteita. Irrottaudu välillä kännykästäsi ja hakeudu rauhaan. On myös hyvä opettella vain olemaan ja olla tekemättä yhtikäs mitään.

Säästöliekki–ilmiö on kavala ilmiö, joka hidastaa aineenvaihduntaasi!

Usein laihduttaja saattaa viedä kalorinsaantinsa liian alhaiseksi ja päivän aikana syödään liian niukasti. Olet varmasti kuullut monen monta kertaa säästöliekki -ilmiöstä? Keho on aivan älyttömän viisas kapistus, ja se kyllä osaa reagoida jos energiaa tulee liian niukasti. Avaan säästöliekkiä vielä hieman kertaukseksi.

Säästöliekki on reaktio, joka kehossa tapahtuu jos energiaa saadaan ravinnosta liian vähän. Säästöliekin avulla keho huolehtii, että ihminen selviää kausista kun energiaa ei vain ole saatavilla, pitämällä kiinni omista energiavarastoistaan. Säästöliekin aikana perusaineenvaihdunta, joka on siis noin 50-70 prosenttia päivän kokonais energiankulutuksesta, pienenee ja hidastuu. Mitä isommalla energiavajeella mennään, sitä isommaksi säästöliekki kasvaa.

Millä muutoksilla voit vaikuttaa aineenvaihduntaasi ja kehosi rasvanpolttoon?

Eli säästöliekki-ilmiön perusteella järkevin tapa laihduttaa on enemmänkin hidas mutta varma. Pidämme nyrkkisääntönä, ettei energiansaannissa kannata pitkällä aikavälillä mennä alle 1500 kaloriin päivässä, riippuen toki todella paljon henkilön koosta, sukupuolesta, aineenvaihdunnasta ja aktiivisuudesta. Mitä suuremmalla energiansaannilla pystyy polttamaan rasvaa, sitä parempi. Energiansaannin pitäisi aina kattaa oma perusaineenvaihdunta. Kun laihdutat järkevästi, paino myös pysyy poissa, eikä se jojoile niin helposti.

Aterioiden väliin jättäminen aamupäivällä voi kostautua illalla!

Aterioiden väliin jättäminen päivän mittaan ei tee hyvää aineenvaihdunnalle ja se saattaa kostautua illalla, jolloin energiantarve ei ole enää niin suuri, verrattuna aktiiviseen aikaan päivällä. Kun aterioita jää väliin, tulee energiavaje monesti korvattua herkuilla tai jättimäisillä aterioilla. Aterioiden väliin jättäminen saa makeanhimon ja erilaiset ruoka-ainehimot jylläämään.

Aineenvaihduntaan ja rasvanpolttoon vauhtia!

Pidä huoli, että syöt täysipainoisen, runsaan aamiaisen ja sen jälkeen nautit sopivan kokoisen aterian aina 3-4 tunnin välein. Viisi ateriaa päivässä on melko sopiva määrä useimmille ja sillä kannattaa lähteä liikkeelle. Täysinpainoinen ateria tarkoittaa sitä, että ateriasta löytyy laadukkaita hiilihydraatteja, proteiineja ja rasvoja sopivassa suhteessa.

Älä elä keijukaisen ruokavaliolla, vaan uskalla syödä terveellistä ja ravinnepitoista ravintoa runsaasti! Varsinkin kasviksia uskallat syödä todella rennosti ja paljon! Älä myöskään pelkää rasvoja, koska tarvitset niitä laadukkaissa muodossa siihen, että kehon rasvanpoltto tehostuisi!

Ensiviikon maanantaina starttaavassa Fat Burn -verkkovalmennuksessamme annamme runsaasti reseptejä ja ateriaohjeita, joiden avulla saat potkittua kunnolla vauhtia aineenvaihduntaasi. Lähde mukaan!

Elätkö passiivista elämää? 

Passiivisuus on yksi rasvanpolton vihollinen ja yksi suurista syistä rasvan kertymiseen. Kun kehon lihakset ja verenkierto ei saa tarvitsemaansa liikettä, hidastaa sen aineenvaihduntaa ja saa rasvan kiinnittymään kroppaan helpommin, varsinkin keskivartaloon. Passiivisuus saa usein myös tekemään kaikin puolin muutoinkin huonompia valintoja hyvinvointisi eteen. Istumatyö, hyötyliikunnan vähäisyys ja lihaskunnosta huolehtimisen vähäisyys hidastavat aineenvaihduntaa ja siten myöskin rasvanpolttoa.

Aktivoidu ja vaikuta rasvanpolttoosi merkittävästi!

Jotta saat aineenvaihduntaasi toimimaan vilkkaammin, kannattaa keho pitää mahdollisimman aktiivisena pitkin päivää. Pysy liikkeessä ja vältä pitkäaikaista paikallaan oloa. Suosi arkiliikuntaa eri muodoissaan; liiku työmatkat pyöräillen, kävele portaat ja vetreytä itseäsi väliajoin jos teet istumatyötä. Liikunnan harrastaminen on tärkeää aineenvaihdunnan kannalta. Erilaiset intervallitreenit ovat tehokkaita kokonaiskulutukseltaan.

LÄHDE MUKAAN RASVANPOLTTOON KESKITTYVÄÄN VERKKOVALMENNUKSEEN!

Jos haluat saada tarkat ohjeet miten syödä, miten liikkua ja miten voit maksimoida mahdollisimman hyvät tulokset, lähde mukaan ensiviikon maanantaina starttaavaan verkkovalmennukseen, josta voit käydä lukemassa lisätietoa painamalla alla olevaa painiketta.

LÄHDE MUKAAN!

  • Kuinka usein kannattaa käydä vaa'alla?

Kuinka usein kannattaa käydä vaa’alla?

elokuu 29th, 2018|0 Comments

Kuinka usein kannattaa käydä vaa’alla? Voiko painolukeman päivittäinen seuraaminen olla sinulle hyväksi vai huonoksi?  Itsensä punnitsemisesta voidaan olla montaa eri mieltä. Osa valmentajista kehottaa, ettei painoa tulisi punnita juuri koskaan, vaan tärkeämpää olisi seurata mittanauhan

2018-08-23T08:10:31+00:00Categories: Painonpudotus|