Rennosti hoikaksi kesän aikana!

rennosti hoikaksi

Haluatko nauttia kesästä, mutta silti samalla varmistaa, ettei kesäkiloja kerry? Haluatko tänä kesänä mieluummin hoikistua ja tuntea olosi energisemmäksi syksyä kohden siirtyessä?

Kesästä saa ja kuuluu nauttia täysin rinnoin, mutta kesäkilojen kerryttäminen ei ole pakollista eikä myöskään liiallinen herkuttelukaan. Lue alta viisi simppeliä vinkkiä, miten voit nauttia kesästä kevyemmin ja miten voit päästä rennosti hoikaksi syksyyn mennessä!

 

Viisi vinkkiä kevyempään kesään:

rennosti hoikaksi

1. Noudata 80/20 sääntöä kesän aikana!

Moni yhdistää kesän jatkuvaan herkutteluun. Kesän aikana voidaankin nauttia suuri määrä grilliherkkuja, jäätelöä ja alkoholijuomia. Syksyn tullessa olo alkaa olla kuitenkin tukala, koska vaatteet eivät mahdu päälle ja olokin alkaa olla turvonnut ja tukkoinen.

Mitä jos tänä kesänä vähentäisit herkuttelua ja ottaisit tavoitteeksi noudattaa 80/20 sääntöä? Toki herkkuja saa mahduttaa kesään, mutta maltilla ja 80/20 sääntö onkin hyvä pitää mielessä koko kesän, jossa 80% nautituista ruoista tulee terveellisistä lähteistä ja loppuihin 20 prosenttiin voi mahduttaa herkuttelua.

 

2. Pidä terveellisiä ruokia käden ulottuvilla!

Yksi hyvä tapa, jolla varmistat, että syöt kesän aikana terveellisemmin, on se, että pidät terveellisiä ruokia käden ulottuvilla. Jos olet tottunut nappaamaan kuumana kesäpäivänä pakkasesta jäätelön, mitä jos jatkossa varmistat, että pakkasessasi on saatavilla runsaasti erilaisia marjoja, joista voit nopeasti valmistaa raikkaan ja terveellisen smoothien? Tai mitä jos varmistat, että grillaamisen yhteydessä sinulla olisi jääkaapissa aina suuri kulhollinen salaattia valmiina, jolla täytät puoli lautasellista? Näin pystyt täyttämään vatsasi kevyemmin ja grilliherkkuja tulee syötyä vähemmän!

rennosti hoikaksi verkkovalmennus3. Nauti enemmän kevyitä kesäherkkuja!

Kesällä jäätelö ja virvoitusjuomat voivat maistua, mutta näiden liiallinen nauttiminen nostaa päivittäisen energiansaantisi korkealle, jonka vuoksi kiloja voi kertyä kesän aikana useampi. Sen sijaan jäätelöt ja virvoitusjuomat voi korvata hedelmillä, marjoilla ja kasviksilla, jolloin saat pidettyä päivittäisen ruokavaliosi kevyempänä, olosi virkeämpänä ja saat marjoista, hedelmistä ja kasviksista kuituja, jotka hellivät kehoasi ja suolistoasi!

Katso: Raikas ja pehmeä mansikkasmoothie ja terveellinen suklaa-banaanipirtelö

 

4. Ota tavoitteeksi juoda joka päivä 2 litraa vettä!

Riittävällä veden juonnilla varmistat, että kehosi pysyy hyvin nesteytettynä kesäpäivinä, mutta samalla varmistat myös, ettet erehdy luulemaan janoa näläksi, jolloin vältät turhat napostelut.

On myös hyvä ottaa tavoitteeksi nauttia ruokajuomana vettä, jolloin jätät virvoitusjuomat ja mehut pois ruokavaliostasi, jolloin hyvässä lykyssä pystyt karsimaan kesäisestä ruokavaliostasi suuren kalorimäärän pois! Maustamaton vichy ja muut maustamattomat happovedet ovat sallittuja ja muun muassa vichy sisältää pienen määrän suolaa, joka on hyväksi varsinkin kuumina kesäpäivinä, jolloin hikoilet runsaasti.

 

5. Lähde mukaan Rennosti hoikaksi! -verkkovalmennukseen!

Voit tehdä kesästäsi kevyemmän Rennosti hoikaksi! -verkkovalmennuksen avulla, jossa lähdet kulkemaan kohti kevyempää arkea rennoin askelin. Tämä verkkovalmennus sopii loistavasti kesään, koska valmennuksessa etenet nimen mukaisesti rennosti eteenpäin samalla kesästä nauttien! Verkkovalmennuksessa et tee hikitreenejä, vaan panostat nousujohteiseen kävelyohjelmaan, jonka avulla nautit kesäisistä lenkkipoluista ja ulkoilusta. Tämä verkkovalmennus sopii loistavasti sinulle, joka olet liikkunut viime vuosien aikana hyvin vähän!

 

Katso myös: