5 vinkkiä, joiden avulla karistat senttejä vyötäröltäsi!

karista senttejä vyötäröltä

Onko tavoitteenasi karistaa senttejä vyötäröltä? Haluatko vahvistaa keskivartalosi lihaksia? Haluatko saada enemmän tiimalasia muistuttavan vartalon?

Jos vastasit kyllä, kerromme sinulle miksi pelkkien vatsarutistusten tekeminen ja mahdollisimman vähäinen syöminen EIVÄT auta sinua saavuttamaan tavoitettasi vaikka niin olet saattanut ajatella. Sen sijaan kerromme sinulle viisi tehokasta keinoa, jotka auttavat saamaan aikaan tuloksia!

 

1. Älä syö liian vähän!

Monesti ajatellaan, että ylimääräinen paino ja sentit karisevat jos syö mahdollisimman vähän, mutta itseasiassa tämä ei ole toimiva keino. Liian vähäinen syöminen nimittäin vaikuttaa muun muassa motivaatioon, jaksamiseen, treenaamiseen ja lopulta liian vähäinen syöminen voi johtaa siihen pisteeseen, jossa kehosi purkaa energiaa lihaksistaan ja kehon nesteistä ja pitää kiinni rasvavarastoistaan, vaikka juuri niistä haluaisit päästä eroon. Sen sijaan varmistamalla, että syöt jonkin verran vähemmän kuin kulutat, mutta et missään kohtaa alita päivittäistä energiansaantiasi alle 1500 kalorin, tällöin tuloksia alkaa syntyä!

8 viikon Kiinteä ja vahva keskivartalo valmennuksessa saat tarkat ruokavalio-ohjeet matkallesi!

 

2. Pysy aktiivisena!

Ihmiskehoa ei ole luotu istumaan tuntitolkulla, vaan se on luotu liikkumaan. Liikkuessa käytät lihaksiasi ja kehosi toimii mahdollisimman optimaalisesti. Tasaisen aktiivisuuden myötä saat päivän aikana hyvän määrän hyötyliikuntaa ja samalla energiankulutuksesi on jonkin verran korkeampi, jolloin aktiivisuus tukee painonpudotusta ja ylimääräisten senttien karisemista.

Päivittäistä aktiivisuutta voi mitata muun muassa aktiivisuusrannekkeen avulla ja varmistaa, että päivän mittaan askelia kertyy vähintään 10 000 askeleen verran. On myös hyvä välttää pitkiä paikallaan oloja ja varmistaa, että nouset sohvalta tai työtuolilta ylös 30-60 minuutin välein ja annat kehollesi liikettä muutaman minuutin ajan ennen kuin istut takaisin aloillesi.

 

3. Treenaa kokonaisvaltaisesti!

Monesti timmi keskivartalo yhdistetään runsaaseen vatsalihasliikkeiden tekoon ja osaksi rutistukset ovatkin tärkeitä tavoitteen saavuttamisessa, mutta tärkeämpään rooliin astuvat kokonaisvaltaisesti kehoa rasittavat liikkeet, aerobinen harjoittelu sekä myös syvien vatsalihasten vahvistaminen ja treenaaminen. Näiden kaikkien avulla saat poltettua ylimääräistä rasvaa ja teet kehostasi rasvanpolttokoneen yhdessä oikeanlaisen ruokavalion kanssa, jolloin tuloksia alkaa näkyä ja tuntua! (Pelkkä vatsarutistusten tekeminen ei valitettavasti niin tee, joten siitä uskomuksesta kannattaa päästä irti…)

 

4. Panosta riittävään lepoon!

Kiinteä ja vahva keskivartalo -valmennuksessa kerromme heti ensimmäisellä viikolla miten tärkeässä roolissa riittävä ja laadukas lepo on kiinteytymisen kannalta ja sen haluamme jakaa sinulle myös viiden vinkin joukossa. Usein nimittäin syömiseen ja treenaamiseen panostetaan eniten tulosten aikaansaamiseksi, mutta oikeasti riittävään lepoon kannattaisi kiinnittää ensi metreillä ja koko matkan aikana mahdollisimman paljon huomiota, ettei vähäiset ja huonolaatuiset unet johda sinua motivaation puutteeseen ja houkutuksien luo. On nimittäin tutkimusten avulla todettu, että liian vähäinen lepo aiheuttaa motivaation lopahtamista, lisääntynyttä herkuttelua ja itsekurin heikentymistä, joten nämä välttääksesi, lepää riittävästi joka päivä ja pyri nukkumaan 7-8 tuntia yön aikana.

 

5. Panosta laatuun!

Treenaamisessa, syömisessä ja lepäämisessä kannattaa aina panostaa laatuun, koska laatu on aina tärkeämpää kuin määrä. Tällä tarkoitammekin sitä, että treenatessa treenaa laadukkaasti ja varmistat, että panostat liikkeiden suoritustekniikkaan. Ruokavaliossa panostat vähäisen syömisen sijaan laadukkaaseen ruokavalioon, joka on ravinnerikas ja tavoitettasi tukeva kokonaisuus (joka ei ole dieetti, vaan enemmänkin kiinteää elämäntapaa tukeva kokonaisuus) ja levossa panostat enemmän hyvien yöunien saamiseen, jossa nukkumasi tunnit sisältävät riittävästi laadukasta unta.

Siinä olivat viisi vinkkiämme. Toivottavasti koit saavasi niistä hyötyä! Muista: jos et pysty kaikkia toteuttamaan jo 1-3 vinkin noudattaminen vie isoja askeleita eteenpäin!

karista senttejä vyötäröltä

Ps. Karista senttejä vyötäröltä 8 viikon Kiinteä ja vahva keskivartalo -valmennuksemme avulla!

Useat valmennukseen osallistuneet ovat saaneet kahdeksassa viikossa aikaan huikeita tuloksia ja he ovat karistaneet mielettömän määrän senttejä vyötäröltään ja koko kehosta. Muun muassa Jaakko karisti 8 viikon aikana pelkästään vyötäröltä 14 senttiä ja Iina 12 senttiä! Kiloja karisi myös hyvä määrä ja osa osallistujista saavutti matkalleen asettamansa tavoitepainon valmennuksen aikana. Olemme ylpeitä jokaisesta heistä! 🙂

Jos kiinnostuit valmennuksesta, käy ilmoittautumassa mukaan tästä linkistä!

 

Katso myös: