Hankkiudu turvotuksesta eroon vuorokaudessa!

Mahduitko aamulla hyvin sujahtamaan housuihisi, mutta keskipäivällä napit alkoivat kiristää? Turvotus on erittäin kiusallinen vaiva ja jollekin se voi olla jokapäiväinen riesa. Suosittelemme kokeilemaan alla olevaa ruokavaliota, jonka avulla voit saavuttaa paremman olotilan.

Suosittelemme juomaan päivän tarvittavan vesimäärän (2-3 litraa) aterioiden välissä, koska runsas veden juonti aterian yhteydessä heikentää mahahappoja ja näin ollen vaikuttaa epäsuotuisasti ruoansulatukseen. Juo siis vetesi aterioiden välissä. 

 

AAMUPALA

40g kaurakaurahiutaleita, 1dl marjoja, 1tl rypsiöljyä

Miksi? Kaurahiutaleista ja marjoista saat kuituja jotka auttavat suolistoasi toimimaan paremmin. Rypsiöljystä saat terveellisiä rasvahappoja. 

 

AAMUPÄIVÄN VÄLIPALA

pieni kourallinen pähkinöitä ja muutama sellerin varsi

Miksi? Pähkinöistä saat hyvänlaatuisia rasvoja ja proteiinia. Selleristä saat kuituja ja vitamiineja (kuten B- ja C.-vitamiinia). Lisäksi selleri vaikuttaa elimistöön diureettisesti eli poistaa nestettä. Tämän vuoksi se onkin erittäin tehokas turvotuksen poistoon.

 

LOUNAS

runsaasti salaattia, 1rkl auringon- tai kurpitsansiemeniä, 1kpl keitetty kananmuna ja puolikas avokado

Miksi? Salaatti sisältää erittäin vähän kaloreita ja sen avulla voikin huijata murisevan vatsan kylläiseksi. Salaatti on myös hyvä kuidun lähde yhdessä siemenien kanssa. Kananmunasta saat proteiinia ja avokadosta hyviä rasvoja.

 

ILTAPÄIVÄN VÄLIPALA

200g vähärasvaista kreikkalaista jogurttia, 1dl marjoja ja ripaus kanelia

Miksi? Kreikkalainen jogurtti sisältää vähän hiilihydraatteja ja jonkin verran proteiineja. Iltapäivän välipala auttaa sinua jaksamaan iltaan asti. Tiesitkö muuten, että kanelin tuoksu auttaa stressiin? Jos työkiireet tai arjen menot aiheuttavat harmaita hiuksia, suosittelemme nuuhkaisemaan muutaman kerran kanelia. Liikunta ja riittävä unensaanti ovat myös avainasemassa stressin ehkäisyssä ja sen purussa.

 

PÄIVÄLLINEN

100g lohta, keitettyä pinaattia ja vihanneksia

Miksi? Lohi sisältää runsaasti hyviä rasvahappoja jotka auttavat polttamaan rasvaa kehostasi. Pinaatti sisältää rautaa ja K-vitamiinia. Huom! Pinaatti kannattaa nauttia mieluummin keitettynä kuin raakana. Tämä johtuu siitä, että kuumentaessa pinaatin sisältämä oksaalihappomäärä vähenee. Tämä luonnollinen happo vähentää tiettyjen ravintoaineiden imeytymistä elimistössä (kalsium, rauta). 

 

 

 

Tutustu myös:

Painonpudotus

Ravinto

Terveys

Ruokavaliot

Superruoat

Verkkokurssit

Treeniohjelmat

E-kirjat


kiinteytyjän treeniohjelma