pudota painoa helposti

Onnistuneessa painonpudotuksessa ruokavaliolla on suuri merkitys tuloksiin. Mikäli haluat pudottaa muutaman kilon elopainoasi, mutta et halua tehdä valtavia muutoksia ruokavaliossasi tai arkisessa elämässäsi, tee edes nämä muutokset ja pudota painoa helposti!

Nämä pienet muutokset auttavat keventämään olotilaasi ja saatat tuntea olosi energisemmäksi jo muutaman päivän kuluttua. Tämä johtuu siitä, että ruokavaliossa tekemäsi muutokset auttavat sinua vaihtamaan sokeristen, vaaleita jauhoja ja runsaasti rasvoja sisältävät ruoanlähteet parempiin vaihtoehtoihin.

 

Vaihda aamupalamurot, vaaleat leivät ja leivonnaiset kuitupitoisempiin vaihtoehtoihin

Vaaleat leivät, murot ja leivonnaiset ovat niin sanotusti höttöruokaa, koska ne sisältävät runsaasti energiaa, mutta eivät lähes ollenkaan suoliston tarvitsemaa kuitua tai tärkeitä ravintoaineita. Vaaleita jauhoja, sokeria ja rasvaa sisältävät ruoat ovatkin pahin vaihtoehto, joilla voit täyttää ruokavaliosi, koska niiden ansiosta saat päivässä runsaasti energiaa, mutta samalla elimistösi kärsii eri ravintoaineiden vajauksista, joista saattaa pitkässä ajanjaksossa syntyä puutostiloja.

 

Vaihda mehut, limsat ja energiajuomat veteen

Nämä juotavat energianlähteet saattavat aiheuttaa useille ylimääräisten kilojen kertymistä. Janon yllättäessä mehupurkista saatetaan ottaa puolen purkin kulaus, jonka ansiosta muutamassa sekunnissa saadaan hyvä määrä energiaa. Kun janojuomaksi vaihtaa veden, jää kaikki turhat juotavat kalorit pois. Tämä tarkoittaa, että esimerkiksi ennen 0,5 litraa virvoitusjuomaa juonut saa päivittäin 210 kaloria päivässä vähemmän, joka tekee kuukaudessa 6300 kaloria ja vuodessa 76650 kaloria.

 

Syö lounaalla tai päivällisellä salaatti ensin

Syömällä salaatin ensimmäiseksi täytät pahimman nälkäsi ja sen jälkeen itse pääruokaa tulee syötyä maltillisemmin. Lounas ja päivällinen ovat päivän energiapitoisimmat ateriat, joten jos jätät normaalisti ottamasi santsilautasen pois tai et syö suurta kukkurallista lämmintä ruokaa, vähenee energiansaanti radikaalisti. Huom! Lounasta ja päivällistä ei tule jättää pois päivästä, vaan suosittelemme pienentämään niiden annoskokoa.

 

Juo vettä aterioiden välissä

Riittävä vedensaanti päivittäin on tärkeää terveytesi kannalta, kuin myös painonpudotuksessa. Elimistösi tarvitsee päivittäin vettä elintoimintojen ja aineenvaihdunnan ylläpitämiseen ja juomalla riittävästi vettä, varmistat, että kuona-aineet huuhtoutuvat elimistöstäsi ja aineenvaihdunta toimii kunnolla. Hyvä määrä on 2,5-4 litraa päivässä.

 

Osta maitosuklaan sijaan raakasuklaata

Monelle suklaa on päivittäinen heikkous ja sitä saattaa kulua jopa useampi patukka tai levy viikossa. Suklaa sisältää todella runsaasti energiaa, 1088 kaloria levyssä ja noin 200 kaloria patukassa. Suklaassa ei myöskään ole tärkeitä ravintoaineita, vaan se on silkkaa kovaa rasvaa vyötäröllesi. Kun vaihdat maitosuklaan raakasuklaaseen, saat suklaasta tärkeitä ravintoaineita, jotka auttavat elimistösi toimintoja. Raakasuklaan maku on vahvempi ja sitä ei varmasti tule syötyä niin paljon kuin maitosuklaata, joten samalla pystyt vähentämään suklaan määrää ja suklaasta saamasi energiansaanti putoaa melkoisesti.

Syömällä suklaalevyn viikossa, saat vuodessa pelkästä suklaasta 56572 kaloria. Tämä vastaa 8,1 kiloa!

Lue myös: Pudota painoa helposti! – vinkit ruokavalion keventämiseen! Osa 2.

 

Nämä kirjoitukset saattavat auttaa sinua myös:

Proteiinit ja painonpudotus – katso parhaat proteiininlähteet!

Pudota painoa pienillä muutoksilla – katso nämä 9 tärkeää laihdutusvinkkiä!