You are here:-, Painonpudotus, Ravinto-Onnistu painonpudotuksessa panostamalla ruokavalioosi!

Onnistu painonpudotuksessa panostamalla ruokavalioosi!

Onnistu painonpudotuksessa panostamalla ruokavalioosi! Näin pystyt saamaan loistavia ja pysyviä tuloksia aikaan!

Päivittäin nautitulla ravinnolla on todella suuri merkitys painonpudotuksessa tai ylipäätään siihen, onnistutko painonpudotuksessa vai et. Sanotaankin, että 80% tuloksista syntyy ravinnon avulla ja loput 20% tulevat liikkumalla. Tämän vuoksi onkin erittäin tärkeää painonpudotukseen ryhdyttäessä käydä ensiksi käsiksi omiin ruokailutottumuksiin ja sen kautta varmistaa, että haluttuja tuloksia syntyy ja kilot saadaan tippumaan!

Treeniohjelmat -15% koodilla DIET – Tutustu ohjelmiin!

 

No, millaista ravintoa päivittäin tulisi nauttia ja miten syödä?

Tärkeä seikka on pitää ateriarytmi kunnossa. Kun syöt päivän aikana 3-4 tunnin välein 5-6 sopivan kokoista ateriaa, pidät itsesi jatkuvasti kylläisenä, eikä valtava nälkä pääse yllättämään. Säännöllinen ateriaväli auttaa pitämään verensokerin tasaisena, jolloin kokonaisvaltainen olotilasikin pysyy parempana, eikä verensokeripiikit ja laskut väsytä jatkuvasti tai laita mielialaa sahaamaan laidasta laitaan.

Säännöllisen syömisen lisäksi on toki tärkeää kiinnittää huomio myös siihen, mistä ravinnonlähteistä ateriasi koostuvat. Aterioiden pohjana olisikin hyvä käyttää runsaasti kasviksia, marjoja ja hedelmiä, jonka ansiosta aterioidesi energiapitoisuus pysyy maltillisena. Näiden kylkeen on hyvä lisätä eri proteiininlähteitä ja hyviä rasvojen lähteitä, kuten lihaa, kalaa, kanaa tai pähkinöitä, avokadoa ja siemeniä.

On myös tärkeä lähteä korvaamaan päivittäin nautitut huonot hiilihydraatinlähteet hyvillä. Tämä tarkoittaakin, että seuraavan kerran kaupassa valitset vaalean leivän sijaan kuitupitoista tummaa leipää tai vaalean pastan sijaan tummaa pastaa tai täysjyväriisiä. Nämä tuotteet ovat energiapitoisuudeltaan lähes samoissa lukemissa, mutta niiden kuitupitoisuudessa on suuri ero. Kuitupitoisemmat tuotteet pitävät olon pidempään kylläisenä ja ne imeytyvät hitaammin.

Riittävää veden juontia ei kannata myöskään unohtaa, koska vesi on suuri apu painonpudotuksessa. Vettä kannataakin juoda päivän mittaan noin 2-3 litraa. Mikäli vesi tökkii, etkä saa juoduksi sitä niin paljon, mausta vesi sitruunalla, limellä tai vaikka marjoilla tai hedelmäviipaleilla.

Testaa, kuinka terveellisesti syöt!

Kaiken kaikkiaan ruokavaliota miettiessä kannattaa pitää kokonaisuus mielessä. Kun kokonaisuus on kunnossa, silloin myös tuloksia saadaan aikaan. Herkuttelua ei välttämättä tarvitse itseltä kokonaan kieltää, mutta sitä olisi kuitenkin hyvä rajata vaikka yhteen päivään viikossa ja silloinkin kannattaa muistaa maltillisuus. Ääripäähän viety painonpudotus tuntuu nimittäin usein erittäin kurjalta ja se loppuu 95% todennäköisyydellä jo alkumetreillä motivaation puutteeseen. Tämän vuoksi kannattaakin pyrkiä tekemään painonpudotuksesta itselle mieluummin hieno ja opettava matka, joka tarjoaa paljon uusia ja hienoja kokemuksia, jotka ovat ennen kaikkea opettavaisia tulevaísuutta ja painonhallintaa ajatellen!

 

Tämän hetkiset tarjoukset, jotka kannattaa hyödyntää:

 

Huom! Tarjoukset voimassa vain rajoitetun ajan!

 

Toivomme todella, että onnistu painonpudotuksessa!

2017-12-08T23:32:36+00:00 Categories: Painonpudottajan ruokavalio, Painonpudotus, Ravinto|