Pudota painoa näillä pienillä ja yksinkertaisilla tempuilla!

Aina ei tarvitse tehdä isoja muutoksia saadakseen hyviä tuloksia aikaan. Tämä pätee myös painonpudotuksessa. Muuttamalla edes muutaman asian ruokavaliossasi saatat muutamassa kuukaudessa pudottaa painoa useamman kilon! Mitä nämä muutokset sitten voisivat olla? Tässä yhdeksän keinoa, joiden avulla pystyt vähentämään päivittäisestä ruokavaliostasi hyvän määrän kaloreita ja näin ollen pudottamaan painoa onnistuneesti ilman sen suurempia ponnistuksia!

 

1. Lisää jokaiselle aterialle salaattia, vihanneksia, marjoja tai hedelmiä.

Nämä ruoat pitävät sisällään runsaasti hyviä ravintoaineita, nestettä ja maltillisen määrän kaloreita. Syömällä esimerkiksi runsaan salaatin, saat vatsasi täyteen vähällä kalorimäärällä.

 

2. Juo vettä, älä mehuja tai limsoja.

Mehut ja limsat sisältävät runsaasti kaloreita, jotka tulee huomaamatta kulautettua kurkusta alas. Korvaamalla mehut ja limsat vedellä, saatat saada päivän aikana jopa satoja kaloreita vähemmän energiaa, joka pitkässä juoksussa tarkoittaa monen kilon painonpudotusta.

 

3. Älä koskaan mene nälkäisenä tai ilman ostoslistaa kauppaan.

Nälkäisenä kauppaan meneminen on ehkä pahin moka, jonka voi tehdä. Jotta tulet täyttäneeksi ostoskorin terveellisillä ruoilla, syö aina ennen kauppaan menoa ja pidä aina ostoslista mukanasi.

 

980x120-4

4. Pidä välipala mukana.

Monesti saatamme olla kotoa poissa useita tuntejakin, jolloin nälkä kasvaa. Lopulta kotiin päästessä nälkä on jo niin suuri, että tekee mieli syödä koko jääkaappi tyhjäksi. Kun pidät välipalan laukussasi mukanasi, vältät päästämästä nälkää valloille ja vältyt ylisyömästä itseäsi ähkyyn.

 

5. Syö kunnon aamupala.

Olet ollut koko yön syömättä ja aamupalan tarkoituksena on potkaista elimistösi toiminnot kunnolla käyntiin ja antaa energiaa aamupäivällesi. Jos jätät aamupalan välistä, huomaat sen varsinkin illalla yltyvänä naposteluna.

 

6. Muokkaa ravintolan aterioita terveellisemmiksi.

Moni meistä haluaa käydä ravintolassa syömässä aina silloin tällöin, eikä siinä ole mitään väärää. Tässä tilanteessa on vain hyvä tutustua ravintolan menuun tarkemmin ja muokata omaa ateriaa terveellisemmäksi. Voit esimerkiksi pyytää ranskalaisten tilalle keitettyjä vihanneksia tai juureksia. Voit myös pyytää annokseen vähemmän kastiketta, koska kastikkeet ovat todellisia kaloripommeja.

 

7. Tarjoa kahvin kanssa jotain muuta kuin pullaa ja keksejä.

Ystäville tai sukulaisille ei tarvitse aina tarjota herkkuja, vaan voit tarjota heille terveellisempiä vaihtoehtoja, kuten raikasta hedelmäsalaattia. Raikkaat smoothiet ovat myös hyvä vaihtoehto tarjottavaksi.

 

8. Odota 30 minuuttia.

Monesti mieliteot saattavat mennä ohi yhtä nopeasti kuin iskevät ja tämän vuoksi on hyvä odottaa ainakin 30 minuuttia ennen sortumista. Saattaa olla, että koko mieliteko on mennyt siihen mennessä ohi.

 

9. Herkuttele vain herkkupäivänä.

Jos olet tähän asti tottunut syömään herkkuja monena päivänä viikossa, päätä jatkossa, että herkuttelet vain yhtenä päivänä. Jos olet tottunut syömään viikossa esimerkiksi viisi suklaapatukkaa, tekee se yhteensä 1750 kaloria per viikko ja kuukaudessa kaiken kaikkiaan 7000 kaloria! Tämä vastaa yhden kilon edestä kaloreita. Kun vähennät määrän yhteen, saat kuussa 5800 kaloria vähemmän.

 

Aiheeseen liittyviä artikkeleita:

Aloita painonpudotus heti tänään!

Pudota painoa helposti! – Kevennä ruokavaliotasi näillä helpoilla keinoilla

Karista kertyneet liikakilot – neljä todella yksinkertaista, mutta tehokasta keinoa!