You are here:-, Terveys-Kesäkiloista eroon! Tee kunnon ryhtiliike!

Kesäkiloista eroon! Tee kunnon ryhtiliike!

Miten kesä meni? Söitkö terveellisesti ja liikuit säännöllisesti? Vai tuliko kesän aikana otettua rennosti ja syötyä vähän mitä sattuu? Muistitko pitää huolta ateriarytmistä vai tuliko napostelua miten sattuu? Entä miten veden juonti? Muistitko tankata joka päivä riittävästi?

Tänään jaamme motivoivaa tekstiä ryhtiliikkeen tekemisestä ja takaisin ruotuun palaamisesta. jonka avulla pääset kesäkiloista eroon! Moni varmasti ajatteleekin sen toteuttamista näin kesän ollessa loppumetreillä, mutta toteutus voi helposti jäädä vain ajatuspohjalle. Itse teot saattaa kokonaan unohtua. Tänään yritämmekin tällä kirjoituksella tsempata sinua liikkeelle ja tekemään ryhtiliikkeen, jonka avulla voit hyvin ja ennen kaikkea sinun kehosi voi hyvin!

Tämän vuoksi haluammekin, että mietit nyt, olisiko sinulla tarvetta tehdä ryhtiliike elämässäsi? Tuntuuko, että sinua väsyttää ja tarvitsisit enemmän energiaa? Tuntuuko, että haluaisit poistaa turvotusta ja päästä ehkä parempaan kuntoon? Tai tuntuuko sinusta, että haluaisit ennen kaikkea päästä liikkeelle, jotta voisit päästä parempaan kuntoon?

Jos sinulle tulee sellainen olo, että haluat muutosta elämääsi, silloin sellainen kannattaa ehdottomasti tehdä ja mitä nopeammin, sen parempi! Tämä ihan vain senkin vuoksi, että voit nauttia elämästä täysin. Tuntea tyytyväisyyttä tekojasi kohtaan ja nauttia hyvinvoinnistasi ja terveydestäsi.

Vaikka herkuttelu ja laiskottelu ovatkin kivoja asioita, ei ne pitkässä ajanjaksossa katsottuna kuitenkaan paranna omaa elämänlaatua. Itse asiassa jatkuva passiivisuus syö terveyttä ja se yhdistettynä epäterveellisiin ruokailutottumuksiin on kuin tikittävä aikapommi, joka jossain kohtaa alkaa näkyä terveysongelmina tai ainakin siinä, että huomaa oman kunnon olevan pohjalukemissa, eikä jaksa tehdä oikein mitään. Rappusten nouseminen laittaa puuskuttamaan ja työpäivän jaksaa juuri ja juuri loppuun, mutta sen jälkeen ei jää energiaa mihinkään muuhun.

Jos nyt tunnistit itsesi edellisistä lauseista meillä on sinulle kerrottavaa. Vaikka nyt uiskentelisit jo pohjamudissa, on sinulla mahdollisuus päästä sieltä pois. Sinulla on mahdollisuus voida paremmin ja olla paremmassa kunnossa. Sinulla on myös loistavat mahikset tuntea se fiilis, kun energiaa piisaa ja jaksat tehdä päivän aikana vaikka mitä.

No, miten tähän pisteeseen pääsee?

Tähän pisteeseen voi päästä sillä ryhtiliikkeellä,tekemällä muutoksen mahdollisimman äkkiä. Se tarkoittaa, että on lähdettävä liikkeelle ja ryhdyttävä toimeen. Se tarkoittaa, että on tehtävä päätös; jatkaako samaa rataa ja elää sellaista elämää kuin nyt, vai onko valmis luopumaan tietyistä asioista, jotta voi saavuttaa elämässä muuta? Eli tiivistettynä, sinun täytyy tehdä päätös, että nyt on ryhdistäydyttävä!

Päätöksen jälkeen on todella tärkeä ryhtyä mahdollisimman nopeasti toimeen. Ensin kannattaa miettiä päätavoite, jonka haluaa saavuttaa ja sen jälkeen on hyvä miettiä pienet tavoitteet matkan varrelle, jotta mielenkiinto pysyy yllä ja jotta tiedät, minne suuntaan sinun kuuluu kulkea. Kannattaa myös miettiä tavoitteiden saavuttamiseen jotkut houkuttavat palkinnot, jotka motivoivat ja antaa intoa päiviin.

Tavoitteen luomisen jälkeen kannattaa miettiä, mitkä ovat ne päivittäiset teot, jotka aiot tehdä joka päivä, jotta saavutat haluamasi? Voit listata ylös asioita, jotka aiot tehdä ja mitä tulisi välttää. Tee teoista selkeä lista ja laita se esille. Näitä tekoja voivat olla muun muassa terveellisen ruokavalion laatiminen ja sen päivittäinen noudattaminen, treenikalenterin laatiminen jne. Voit myös kirjoittaa itselle muistutuksena, mitä aiot välttää tai vähentää. Näitä voivat olla television katsominen, somekanavien parissa maleksiminen tai hissin käyttäminen.

Kun olet tehnyt nämä kaikki edellä mainitut, on äärettömän tärkeää, että lähdet liikkeelle ja lähdet toteuttamaan tarvittavia tekoja. Älä odota huomiseen tai ensi maanantaihin, aloita mieluummin jo tänään, koska myöhemmäksi lykkääminen ensinnäkin vie tavoitteen saavuttamista kauemmas ja tämän lisäksi itse aloittaminen voi myös jäädä kokonaan tekemättä. Mene lenkille, käy kaupassa ostamassa terveellisiä ruokia, hanki kuntosalikortti, joogaa, tee kotitreeni, siivoa kaapit herkuista… Tee jokin teko, jonka avulla pääset eteenpäin!

Pidä kirjaa teoista ja tuloksista. Hanki itsellesi kalenteri tai vihko ja pidä kirjaa kaikesta mitä teet tavoitteesi eteen ja tuloksista, jotka saavutat matkan varrella. Näin voit seurata kehitystäsi. Näiden avulla voit myös nähdä, missä piilee syy, jos et pääse eteenpäin.

Viimeisenä haluamme sanoa sen, että älä luovuta! Jos kompastut jo heti ensimmäisen viikon aikana ja huomaat luisuneesi takaisin lähtöpisteeseen, potkaise itsesi ylös ja muistuta, mitä sä haluat sinun elämältä, mikä se sinun tavoite olikaan. Haluatko tuntea pelkkää mukavuuden tunnetta ja hetkellistä hyvää oloa vai haluatko oikeasti saavuttaa elämässä vaikka just sen rantakunnon, josta olet vuosi toisensa jälkeen haaveillut? Haluatko huomata joskus vuosikymmenien kuluttua, että käytit elämästäsi vuosikaudet yrittämiseen, mutta et koskaan kuitenkaan päässyt juuri ollenkaan edes lähelle haluamaasi?

Yhtenä kohtana haluan mainita vielä tekosyyt ja niiden keksiminen. Osa meistä on ihan huippuja tekosyiden keksimisessä. Tekosyyt on kuitenkin vain selitettyjä, joiden avulla yritämme antaa itsellemme luvan pysyä siinä tilanteessa, jossa olemme. Mutta eikö tämä ole vähän hullua? Keksiä itselle tekosyitä paikallaan pysymiseen, vaikka syvällä sisimmässä haluaa muutosta? Seuraavan kerran kun huomaat keksiväsi tekosyitä, nouse sen sijaan ylös ja päätä toimia. Ole vahvempi kuin sinun tekosyyt!

Nyt tekosyyt mäkeen ja kesäkiloista eroon!

Lue tehokkaita painonpudotusvinkkejämme

2017-12-08T23:38:53+00:00 Categories: Painonpudotus, Terveys|