You are here:-, Painonpudotus-Motivaatio ja energia lopussa? Lue nämä 6 tsemppaavaa vinkkiä!

Motivaatio ja energia lopussa? Lue nämä 6 tsemppaavaa vinkkiä!

Mistä energiaa ja motivaatiota, kun syöminen ja liikkuminen ovat taas luisuneet pois raiteiltaan? Tämä saattaa olla tähän vuodenaikaan yleinen ongelma monelle, koska pimeät päivät ja ankeat ilmat voivat ajaa sisälle neljän seinän sisään ja siinä samassa syöminenkin voi riistäytyä käsistä. Nämä vinkit saattavat tsempata sinua ja nostaa motivaatiotatasojasi ja auttaa pääsemään liikkeelle ja syömään terveellisesti vuodenajasta huolimatta!

Lue nämä motivaatiota ja energiatasoja nostavat vinkit !

 

Huolehdi riittävästä D-vitamiinin saannista!

Elimistön D-vitamiinipitoisuus vaihtelee eri vuodenaikoina sen mukaan, kuinka paljon saamme paljaalle iholle auringonvalon UV-säteilyä. Monet tutkimukset osoittavatkin, että D-vitamiinin puute voi johtaa jo kahdeksassa viikossa kaamosmasennukseen. D-vitamiinivaje onkin yleistä meille Suomessa asuville etenkin talviaikaan, jolloin se lisää riskiä sairastua kaamosmasennukseen. Tämän vuoksi onkin tärkeää huolehtia riittävästä D-vitamiinin saannista ja sitä kannattaakin ottaa talviaikaan päivittäin lisäravinteena purkista terveellistä ruokavaliota tukemaan. Tehokas D-vitamiini suihke nyt vain 21,95€

Vinkki! Lohi on hyvä D-vitamiinin lähde. Siitä saa myös samalla proteiinia ja hyviä rasvoja. 

Ryhdy heti hommiin!

Monesti kun päästämme ruokavalion ja liikunnan suistumaan pois raiteiltaan, silloin ne pysyvätkin väärillä raiteilla niin kauan kunnes taas päätämme tehdä asialle jotain. Tämän vuoksi ei kannatakaan miettiä, että palaan ruotuun taas ensiviikolla tai huomenna, vaan paras tapa tehdä ryhtiliike on nyt HETI! Kun päätät syödä seuraavalla aterialla terveellisesti tai kun nostat pyllysi ylös sohvalta ja teet vaikka nopean kotitreenin tai suuntaat kuntosalille, silloin et jää vain odottamaan, koska motivaatiotasosi mahtavat lähteä taas nousuun, vaan ryhdyt hommiin ja teet asioita motivaatiosta välittämättä! Elämä ei ole aina yhtä flowssa tai motivaatiossa kieriskelimistä, vaan välillä sitä on vain potkittava itseään pyllylle ja tehtävä asioita, vaikkei juuri sillä hetkellä huvita (ja hassua kyllä, tämä on myös yksi paras kieno saada motivaatio nousemaan -> tee treeni / syö terveellisesti vaikkei huvita -> motivaatio nousee, ku edistyt ja pysyt vahvana)

Älä jää murehtimaan menneitä päiviä tai viikkoja!

Yksi mikä on aivan turhaa, on se, että jäät murehtimaan ja soimaamaan itseäsi menneistä päivistä ja siitä, miten olet syönyt mitä sattuu tai jättänyt treenejä välistä. Menneessä pyörimisestä ja itsensä syyttelystä ei ole mitään hyötyä. Päinvastoin. Silloin saat vain aiheutettua itsellesi pahaa mieltä ja sellaista sinun ei tarvitse tuntea. Tämän vuoksi haluankin sanoa, että pidä katseesi tässä hetkessä. Nimittäin menneeseen et voi enää vaikuttaa, mutta tähän päivään ja jokaiseen päivän tuntiin ja minuuttiin kylläkin. <3

Asenne ratkaisee!

Pimeiden päivien saapuessa sitä helposti linnoittautuu kotiin neljän seinän sisälle. Ei kannata kuitenkaan sadekelien ja pimeyden lannistaa, vaan voi päättää säätää omaa asennetta hieman toiseen suuntaan ja päättää, ettei sateet tai pimeys ole oikeastaan huono asia. Itse asiassa niissä on varmasti jotain hyvää, jos vain jaksat asennoitua niin. Eikö olekin hienoa, että voimme nauttia neljästä eri vuodenajasta? Okei, ehkä tämä vuodenaika ei ole niistä kaikista neljästä parhain aika, mutta tässäkin ajassa on varmasti jotain hyvää? Edes hitusen. Joten mitäpä jos päättäisit sateella pukea lenkille päällesi sadetakin tai päättää ottaa lenkin jälkeen lämpimän suihkun tai käydä saunassa. Pimeällä voi ja kannattaa ottaa myös käyttöön otsalampun heijastinliiviä unohtamatta.

Käytä joka päivä hetki aikaa seuraavan päivän suunnitteluun!

Ota tavaksi joka ilta ennen nukkumaan menoa seuraavaan päivään valmistautuminen ja omista sille kokonaan oma vihko. Kirjoita vihkoon, mitä haluat saada seuraavana päivänä aikaan? Mihin aiot keskittyä? Miten liikut? Mitä syöt? Kirjoittele ylös pienimuotoinen tehtävä- ja muistilista, josta voit päivän mittaan vetää yli eri tekoja tai tehtäviä. Näin varmistat, että teet joka päivä ainakin muutaman oikean teon tavoitteesi ja hyvinvoitisi eteen.

Palauta tavoite mieleesi tai se, millaisessa kunnossa haluat olla / millaista elämää haluat elää!

Arjessa sitä voi helposti luisua pois raiteiltaan, jonka vuoksi ruokavalioon alkaa tupsahdella herkkuja tai ateriarytmi kärsii. Tämä johtuu usein siitä, että motivaatio laskee ja sitä unohtaa, mitä oikeasti haluaa. Kun muistuttelet mieleesi aina ajoittain, millaisessa kunnossa haluat olla, millaiselta haluat näyttää ja miten haluat voida, silloin muistat, miksi alun alkaenkaan aloit panostaa ruokavalioosi tai liikunnan harrastamiseen. Tämän vuoksi onkin hyvä laittaa esimerkiksi puhelimen kalenteriin muistutus joka viikon sunnuntai, että varaat itsellesi omaa aikaa ja mietit tavoitettasi ja keskityt miettimään mitä haluat elämältäsi.

Kaikki treeniohjelmat -15% alennuksessa koodilla Ale15

Mutta, nyt sinä siellä ruudun toisella puolella, joka olet tällä hetkellä ns. ”ajautunut pois raiteilta”, ryhdy hommiin! Ota paperi ja kynä eteesi ja mieti, mitkä voisivat olla tämän päivän oikeat tekosi? Onko kaapissasi riittävästi terveellistä ruokaa? Jos ei, tee ostoslista ja käy ostamassa sinne niitä terveellisiä ruokia. Onko päivässäsi tänään hetki aikaa nopealle kotitreenille? Voisitko nyt saman tien laittaa lenkkarit jalkaan ja lähteä lenkille? Jos et nyt, koska sinulla olisi aikaa?

Onhan se laiskottelu mukavaa, mutta kun mietit asiaa pitkässä ajanjaksossa, kumpi tuottaa enemmän hyvää? Se, että syöt mitä sattuu ja olet liikkumatta vai se, että panostat ruokavalioosi ja harrastat säännöllisesti liikuntaa? Toinen tuottaa hetkellistä hyvää oloa ja toinen tuottaa hyvää oloa ja tukee terveyttä ja hyvinvointia pitkässä juoksussa.

Tsemppiä ja energiaa päivääsi!

2017-12-05T13:55:00+00:00Categories: Motivaatio ja tavoitteet, Painonpudotus|

12 päivän Puhdistusdieetti uudistui! Tutustu valmennukseen verkkokaupassa! Piilota tämä ilmoitus